Granola tropikalna

granola

Bardzo rzadko jadamy na śniadanie płatki z mlekiem…. jakieś to za bardzo amerykańskie jak dla mnie, i śmiem wątpić czy aby na pewno zdrowe! W sumie to dalej uważam, że śniadanie złożone ze słodkich płatków za zdrowe nie może być. Stając jednak twarzą w twarz wobec dziwnej zachcianki, której myślą przewodnią jest „chce mi się płatek z mlekiem!” należy podjąć jakąś decyzję. Po 1 nie należy rezygnować z zachcianki, zachcianka to świętość! Po 2 nie należy przepłacać- przepłacanie to zguba! Po 3…. a nie ma po trzecie, po prostu- zrób sobie domową granolę!

granola

Potrzebujesz:

  • 2 garście mieszanki płatek owsianych i kukurydzianych,
  • 2 garście orzechów nerkowca,
  • 1 garść chipsów bananowych.
  • 1 garść kandyzowanego ananasa,
  • parę plastrów kandyzowanego suszonego kiwi,
  • 5 łyżek miodu, 2 łyżki wody,

Orzechy i chipsy bananowe potraktuj blenderem- ale tylko trochę, aby były spore kawałki. Kiwi pokrój w kostkę. Miód i wodę rozpuść w rondelku. Wszystkie składniki wymieszaj w misce. Wyłóż na blaszkę do pieczenia, tak aby były luźne kupki. Piecz w 120 stopniach około 40 min. Po wyciągnięciu i schłodzeniu, dodatkowo skontroluj wielkość „kupek”.

Dodaj komentarz